Monday, February 11, 2013

truth, cry and lie


A red rose cheeks, a drop of tear to weep, reminds me of you, a long side a sigh, a long side of cry, a soft summer rain, a smile that hides a pain, why should you be ashamed. Cause in every life a little rain must fall. And you are my friend, charmingly sentimental brain.
There’s truth behind a cry, and there’s a cry behind a lie, on every words that come out strong, just let them go and lets get along.
On every grudge and every fight, I miss you all day and night. Have you had your time off today to bring a cup of tea and smile away.
Sometimes I wonder will ever see you without all your game plan. When all you have is nothing but a pure bliss.
I will wait that day, when you can find your way out of this maze of love. And you can laugh to see cries and lies. Cause you know better than me, only the truth will set you free.
There’s a truth behind a cry, and there’s a cry behind a lie on every thought that come out wrong,  just learn from it and please stay strong..
On every grudge and every fight, I miss u all day and night, it’s not easy to understand, but you must hold on you stand.
I know you know, you know I know.
There’s a truth behind a cry, and there’s a cry behind a lie on every thought that come out wrong,  just learn from it and please stay strong..
There’s a truth behind a cry, and there’s a cry behind a lie. There’s a hope on every fright, there’s a light on every night

beberapa paragrap di atas seperti surat ya. :) kalau yang nge-fans sama letto pasti apal banget itu salah satu lirik lagu mereka. judul postingan ini persis seperti judul lagunya. truth cry and lie. 
mari saya jelaskan kenapa saya posting lirik lagu ini. selain karena saya suka, tentunya.
setelah beberapa minggu mas di kalimantan, akhirnya kemarin tanggal 5 Februari 2013 dia pulang. saya jemput di bandara pukul satu siang. nah sampai di rumah, gegitaran lah kami sambil ngobrol-ngobrol setelah sebelumnya dia perlihatkan foto-foto hasil huntingnya di tanjung puting. 
tetiba dia menyanyikan sebuah lagu, berbahasa inggris, lebih tepatnya menggumam, hehehe *ampun mas* dia bertanya "tahu nggak nduk itu lagunya siapa?" (kebiasaan dia sering kasih tebak-tebakan lagu). saya bilang "nggak tahulah jangan separo separo dong nyanyinya." lalu dia letakkan gitar dan masuk rumah, mengambil ponselnya, dia putar lagu yang dia gumamkan tadi. hehehe. setelah beberapa larik lagu terdengar, saya langsung tahu bahwa itu lagunya letto. iyalah tahu, suaranya noe, vokalisnya, khas banget. :) 
bukan, bukan lagu ini yang mas perdengarkan, melainkan lagu letto yang berjudul Bird Song. awalnya saya tidak tahu apa judul lagu itu, misty mountain...begitu beberapa kata dari lirik lagu ini. sesampainya di rumah saya gugel judul lagunya, iya akhirnya nemu, judulnya Bird Song. saya cari di file music saya, karena saya punya beberapa album letto, cuma yaaa gitu sudah lama tidak mendengarkan jadinya nggak ngeh. ada di album lettologica. akhirnya semalaman saya dengerin semua album letto.
nah...ketemu sama lagu ini, truth cry and lie. kemudian saya cari lirik lagunya di gugel (again!you know lah, cari apa saja di gugel pasti nemu. :)) 

saya sukaaa...tentang teman, sahabat, what a beautiful song. :) 

saya suka bagian ini "and you are my friend, charmingly sentimental brain.." mas banget lah. hehehe. 

eh sudah hampir siang, saya mau melanjutkan perjuangan mengerjakan skrips* 

selamat pagi...

\(^_^)/

No comments:

Post a Comment